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Alemania Confianza Del Consumidor
Último Lanzamiento
feb. 28, 2025
Actual
-22.4
Unidades En
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-21.3
Frecuencia
Mensual
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N/A
Máximo | Mínimo | Promedio | Rango de Datos | Fuente |
16.8 mar. 2001 | -42.8 oct. 2022 | 1.32 Points | 2001-2025 | GfK Group |
El Indicador de Confianza Económica del Consumidor mide el nivel de optimismo que muestran los consumidores sobre la economía. Las preguntas se centran en la situación económica y financiera actual, la intención de ahorro y la evolución esperada en relación con los índices de precios al consumidor, la situación económica general y las compras de bienes duraderos principales.
Últimas Actualizaciones
The GfK Consumer Climate Indicator for Germany declined to -22.4 heading into February 2025 from a marginally revised -21.3 in the previous period, missing market expectations of -20. Economic prospects (-1.6 vs. 0.3 in January), income expectations (-1.1 vs. 1.4), and the willingness to buy (-8.4 vs. -5.4) all weakened, reflecting sluggish economic recovery, rising layoffs, and factory closures. Meanwhile, the propensity to save increased (8.2 vs. 5.9) as the nation prepared for next month's elections. "The consumer climate has suffered another setback," said Rolf Bürkl, a consumer expert at NIM, adding that a sustainable recovery remains out of reach, particularly with inflation on the rise again.
Historia de Confianza Del Consumidor en Alemania
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